Szavazó box

Egy skóciai történet

Lehetőségeim szerint mindarról, ami egy emberrel történhet, ha nevezetesen az Egyesült Királyság felsőoktatásában kívánja megállni a helyét

AdSense

Linkblog

A kezdet

2006.09.10. 21:44 | nordiquetortue | Szólj hozzá!

Címkék: egyetem a kezdet

Még alsós lehettem általános iskolában, amikor a különböző ünnepek alkalmából ajándékozott pénzeket elkezdtem gyűjteni, mondván, hogy majd külföldön szeretnék egyetemre járni és akkor arra nagy szükségem lesz.
Felcseperedtem egyetemistának és Magyarország egyik vezető egyetemének lettem hallgatója tíz hónappal az EU csatlakozás előtt. Az egyetem természetesen kínált külföldi ösztöndíjakat fél és egy évre, de az igazán hasznosnak tűnő megoldás egészen máshonnan érkezett.
2004 őszén chatelés közben derült ki egyik barátomról, hogy az Egyesült Királyságban kezdte meg tanulmányait. Kifaggattam, és mivel úgy tűnt a követelmények közel sem tűnnek nehéznek, gondoltam én is belevágok. 2005. január 15.-ei felsőoktatási jelentkezési határidőt lekéstem, de ezt egyáltalán nem bántam, hiszen még akadt dolgom otthon a következő évre.
Így sietség nélkül tehettem szert az IELTS nevű nyelvvizsgára, amely a felvételihez elengedhetetlen volt (a britek elfogadják a TOEFL-t is erre a célra). EU-s állampolgárként ugyanazok a szabályok vonatkoztak rám a felvételi eljárás során, mint a brit állampolgárokra. A régi típusú érettségimet egy az egyben úgy számították be, mintha arra a brit rendszeren belül tettem volna szert. Így vihettem maximum pontszámot, de a magyar rendszertől eltérően náluk közel sem elég ennyi az egyetemre való bekerüléshez.
Anyagi megfontolásból én csak skót egyetemekre jelentkeztem és a felvételi pontjaim mellett döntő súllyal az úgy nevezett Personal Statment-em állt. Ez alapján választott ki végül az egyetem, amelyre felvételt nyertem.
Persze a kis korom óta spórolt pénz, annak ellenére, hogy a skót egyetemért nem kell fizetnem, messze se tűnik elegendőnek a kint tartózkodásom mindennapjainak finanszírozására. A brit törvények viszont lehetővé teszik, hogy heti 20 órában legálisan dolgozhassak, és az internet prizmáján keresztül úgy tűnik, akad is normális, megfizetett munka bőven. Persze erre az elkövetkezendő egy évben fog csak fény derülni igazán.
Ha bővebbet szeretnél megtudni a brit felsőoktatásról, akkor látogass el a UCAS honlapjára vagy küldj nekem egy Emilt. ;)

A bejegyzés trackback címe:

https://eszakiteknos.blog.hu/api/trackback/id/tr3937516

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása